zaterdag 2 april 2016

Campagne voor Oekraïne

Wij zijn vanmiddag in het centrum van Nederweert de straat op gegaan om campagne te voeren voor het samenwerkingsverdrag met Oekraïne.

We vinden het belangrijk dat er goed wordt samengewerkt binnen Europa. Samenwerking met Oekraïne betekent meer stabiliteit en veiligheid aan de rand van Europa. Politieke rust daar is ook belangrijk voor de veiligheid hier.

De mensen in Oekraïne hebben ervoor gekozen om afstand te nemen van het oude Sovjet-verleden en willen graag hun land veranderen naar het voorbeeld van West-Europese landen. Zij willen aanpak van corruptie, bescherming van mensenrechten en een stabiele democratie opbouwen. Dit geeft hen zicht op een betere toekomst en D66 wil hen daar graag in ondersteunen. D66 ziet dit verdrag niet als een opmaat naar EU-lidmaatschap, daar is het land absoluut niet klaar voor. Juist daarom sluit de Europese Unie een samenwerkingsverdrag af met Oekraïne, net zoals het doet met landen zoals Chili, Zuid-Afrika en Israël.

Klik hier voor meer informatie over het standpunt van D66 over dit referendum.

We zijn op zoek naar mensen met een ruimdenkende open blik. Wil je meedenken aan oplossingen voor de problemen in Nederweert? Heb je hart voor mens en milieu? Neem dan contact op met Leo Roos en doe mee.