Tobias Bastian

Lid

48 jaar

Budschop

In het dagelijks leven pensioenadviseur. Politiek actief geworden in 2009 omdat ik me toen al steeds meer begon op te winden over de kortzichtige en egoïstische politieke stroming die rond de PVV begon te ontstaan. De enige partij die daar echt stelling tegen nam was D66, dus mijn politieke keuze was snel gemaakt. Helaas is deze onderbuikstroming langzaam gemeengoed aan het worden in Nederland. Politiek activisme zoals D66 dat bedoelt, is dus harder dan ooit nodig. Dit betekent: verder kijken dan je neus lang is. Zelf blijven nadenken. Welvaart delen. Ondernemerschap en innovatie stimuleren en de zwakkeren beschermen. Tot die laatste groep hoort ook zeker het milieu. D66 zou wat mij betreft Duurzaam66 mogen heten. Duurzaam is breder dan milieu en laat ook zien dat we structurele oplossingen voor bijvoorbeeld de economie, de zorg en de vluchtelingenproblematiek willen. Korte-termijn-pijn is soms nodig voor lange-termijn-winst. Uitdaging is hoe dat uit te leggen in een maatschappij die vluchtiger is dan ooit. Hoe moeilijk ook, die boodschap moet verkondigd worden. Ook in Nederweert!