Excellente dienstverlening

D66 is groot voorstander van een klantgerichte organisatie. De houding moet altijd constructief en meedenkend zijn. De focus moet minder op regels liggen, maar op de ruimte die regels bieden. De organisatie heeft de afgelopen periode behoorlijk geïnvesteerd in klantvriendelijkheid. Die inzet waarderen we. We willen samen met de ambtenaren kijken waar de gemeentelijke dienstverlening nog beter kan.

Dit geldt bijvoorbeeld voor het maken van een afspraak. D66 wil dat er naast het werken op afspraak een balie bemenst is waar mensen zonder afspraak terecht kunnen, ook al betekent dit soms een wachttijd.

De gemeente dient zo snel mogelijk te reageren op binnengekomen brieven en e-mails. Termijnen voor de afhandeling van o.a. vergunningsaanvragen en betalingen en dergelijke dienen omlaag te gaan. Burgers en bedrijven zijn afhankelijk van een goede en snelle communicatie vanuit de overheid. D66 Nederweert wil hen niet langer op antwoord laten wachten dan nodig.