Oog voor het verleden

De afgelopen decennia is er veel van historisch Nederweert verloren gegaan. Niet alleen zijn er talrijke monumentale gebouwen verloren gegaan, maar door nieuwe bebouwing is er ook sfeer verdwenen. D66 wil bij elke herontwikkeling kansen benutten om historische ‘gegevenheden’ terug te brengen.

Dit kan gecombineerd worden met een versterking van de groenstructuur en een verdere aankleding van de buitenruimten. Hierbij kan kunst een uitgangspunt zijn. Bestaande monumenten of andere boeiende locaties kunnen zo worden ingezet om Nederweert aantrekkelijker te maken om te bezoeken en in te verblijven.

Een sfeervolle aankleding van de buitenruimten kan ook gecreëerd worden door passende verlichting, waarbij wordt gewerkt met duurzame energie. Onze inzet voor de toeristische branche wordt: duurzaam en aantrekkelijk. Daarbij hoort ook een aantrekkelijker Lambertushof, dat een mooie basis kan vormen voor een kunst- en cultuurplein.